fredag 04. oktober 2019 07:29
Estate Media byder velkommen på Nordic Lounge i 2020
Arrangørerne bag Europas største ejendomsmesse Mipim har igennem en årrække set gennem fingre med, at deltagerne formelt samtykker til ikke at drive konkurrerende forsamlinger i Mipim-dagene, men alligevel gør det. Men i forsommeren valgte Mipim at konfrontere en række af de virksomheder, der arrangerer begivenheder, der trækker folk væk fra selve udstillingen for at indgå et samarbejde.
– Det er vigtigt at støtte op om Mipim og ikke mindst den danske stand ved at skabe endnu flere tilbud til både danske og de øvrige nordiske deltagere. Derfor har vi valgt at være imødekommende overfor Reed Midem, og det betyder, at vi som noget nyt i år, scanner deltagernes Mipim badge, når man deltager på vores hyggelige Nordic Lounge, hvor flere end 800 skandinaver deltog sidste år. Estate Media afvikler selv mange arrangementer for branchen, så det er ikke svært at relatere til Mipim’s udfordringer, selvforskyldt eller ej. Jeg tror på dialog og pt. oplever jeg, at Mipim lytter til de indspil, vi kommer med, hvilket åbner op for nye muligheder. Jeg er sikker på, at de bedste Mipim-oplevelser ligger foran os, siger Lars Bernt.
Nordic Lounge arrangeres på offentligt område i Cannes på et område, der lejes af Cannes kommune. Lars Bernt vurderer, at op til hver 4. på Nordic Lounge ikke har badge.
– Vi kan se på de officielle deltagertal på messen, at næsten 700 danskere sidste år købte badge til indgangen. Hertil kommer en del svenskere og nordmænd, så jeg forventer, at deltagerantallet måske bliver 600-700. Det vil stadig være det vigtigste nordiske mødested, siger Lars Bernt.
Han har været i dialog med Mipim-organisationen løbende i de seneste måneder.
– Derfor har jeg også gjort opmærksom på, at hele diskussionen om, hvorvidt man deltager i den “fest” som Reed Midem, der står bag Mipim, skaber, ikke kun handler om, hvorvidt man vil eller ikke vil købe badge. Det handler også om, at Reed Midem måske skal overveje deres prisstruktur, da hele debatten mest af alt eksponerer et nyt behov for flere fleksible billetvarianter på Mipim.
Men Mipim er meget mere end dansk netværk.
– Mipim er et væsentligt udstillingsvindue, et mødeforum, et eksportfremstød og en relationsplatform for den nordiske ejendomsbranche, som er naturlig for Estate Media at bakke op omkring. Når Mipim har skærpet deres fokus på arrangementer udenfor Palais des Festivals, er det vel et logisk modtræk på, at flere og flere vælger at tage til Cannes på baggrund af en begivenhed, som man så alligevel ikke vælger at bidrage til, siger adm. direktør Lars Bernt, Estate Media.
Hør også nogle af de mangeårige Mipim-deltageres diskussion om Mipim-badge eller ej i Estate Podcast #3:
Læs også Ugen i Ejendom: Skuffede følelser og vilde beregninger
Læs også Danske Ark går til kamp mod Mipims retningslinjer
Læs også Estate Media lancerer tog til Mipim 2020
Læs artikler om og fra Mipim her