Her kommer hotellet til at ligge. Foto: Google Maps

Hines udvikler hotel med 243 værelser på Købmagergade

Det internationale ejendomsinvesteringsfirma Hines med hovedkontor i Houston, Texas, har indgået aftale med den europæiske hoteloperatør 25hours Hotels om at udvikle et boutiquehotel med 243 værelser i hjertet af København. Det nye hotel bliver hoteloperatørens første projekt i Danmark og vil fungere som omdrejningspunktet i et moderne mixed-use-projekt, der også inkluderer detailhandel på Købmagergade.

Flagskibshotellet kommer til at byde på kulinariske oplevelser såvel som en high-end bar- og café, wellness og tidssvarende mødefaciliteter. Hotellets interiør bliver designet af interiordesigneren Martin Brudnizki.

I de historiske bygninger sigter Hines efter at skabe plads til 3.000 kvm detailhandel med et miks af både danske og internationale lejere for at danne en dynamisk ny destination for detailhandel på Købmagergade. Projektet vil også komme til at inkludere 6 beboelseslejligheder i bygningerne.

Området, der ligger tæt ved Rundetårn og er kendt for blandt andet at have huset alle københavnske forældres bedste boghandel, Børnenes boghandel, får i dag flere og flere turister og er allerede en populær destination for højt profilerede brands som Jimmy Choo og Louis Vuitton, men også brands som Sephora, Arket, Rituals samt et bredt udvalg af danske brands. Projektet vil transformere de flotte bygninger fra det 18. og 19. århundrede til en spændende destination med en robust og relevant kombination af detailhandel krydret med nydelse og forkælelse. Et nyt kvarter for shopping og afslapning i den nordlige ende af Købmagergade.

Hines købte bygningerne på Købmagergade 44-46 og 50 på vegne af Hines European Value Fund, HEVF, i maj 2018. Bag salget stod Freja Ejendomme, som solgte ejendommene, som tidligere har huset Københavns Universitet, for 845 millioner kr.

Læs mere i Freja sælger ejendomme på Købmagergade til amerikansk fond for 845 millioner kr.

Tidsplan
Det nye hotel åbner for gæster i 2021, mens butikkerne forventes at åbne i 2020.

– Det er et super spændende projekt for København, og det vil åbne de smukke historiske bygninger op, så mange flere kan få glæde af dem. Vi har samlet et stærkt team af danske og internationale arkitekter og designere til at transformere bygningerne. Vi vil prøve at genskabe noget af det, de sidste hundrede års ombygninger har gemt eller helt fjernet. Baseret på, hvad vi har set fra 25hours, er vi sikre på, at de er den perfekte partner til at skabe et smukt hotel og sikre en mindeværdig oplevelse for gæsterne, siger Development Director i Norden, Karen Nielsen, Hines.

25hours er en boutique-hoteloperatør med 13 individuelt designede hoteller i Europa.

– København har altid været en populær destination. Byen udstråler kreativ energi, er en frontløber inden for urban mobilitet og har nok en af ​​de mest spændende kulinariske scener i Europa. De seneste fem år har vi studeret det københavnske hotelmarked grundigt og har gennemgået flere projekter. Vi kunne ikke være mere tilfredse med denne placering og vores udviklingspartner Hines. Dette er en unik og meget spændende mulighed, siger Chief Development Officer Florian Kollenz, 25hours Hotels.

De sidste tre år har gruppen åbnet nye hoteller i Paris, Köln og Zürich. Brandet fokuserer på individualitet, autenticitet og karakter, og hvert hotel er designet i egen unik stil.

Projektet vil blive tegnet af danske BBP Arkitekter, som er blevet udvalgt på baggrund af deres ekspertise inden for historiske bygninger og renoveringsprojekter. Hotellets interiør vil blive designet af London- og New York-baserede interior designer Martin Brudnizki, hvis tidligere projekter blandt andet inkluderer New Yorks Beekman Hotel, Miamis Soho Beach House og Londons Annabel’s natklub. Hines er også blevet rådgivet af Nordic Hotel Consulting og Bruun & Hjejle om aftalen med 25hours.

– 25hours Hotels er et spændende internationalt brand, der vil tilbyde noget unikt i det centrale København. Vi er glade for, at vores projekt bliver hjemsted for deres første hotel i Danmark. Med Købmagergades populære beliggenhed og den dynamiske kombination af brands, vi ønsker at arbejde med, vil vi skabe en attraktiv destination for både internationale turister og det danske marked. Dette er en meget positiv investering i København og afspejler byens voksende tiltrækningskraft som en international destination, siger Managing Director for Norden, James Robson, Hines.

765 milliarder kr. ejendomme
Hines er et globalt privatejet ejendomsinvesteringsfirma, der blev grundlagt i 1957, og i dag er repræsenteret i 207 byer i 24 lande. Hines administrerer ejendomme til en værdi af cirka 116,4 milliarder amerikanske dollars – svarende til omkring 765 milliarder kr. Virksomheden har i øjeblikket 109 udviklingsprojekter i gang rundt om i verden. Historisk har Hines udviklet, ombygget eller erhvervet 1.319 ejendomme – cirka 40 millioner kvm.

Virksomhedens nuværende portefølje af ejendomme og kapitalforvaltning omfatter 527 ejendomme, der repræsenterer over 21 millioner kvm. Med stor erfaring i investeringer på tværs af risikospektret og alle ejendomstyper og en banebrydende forpligtelse til bæredygtighed er Hines en af ​​de største ejendomsinvestorer i verden.

Hines kom til Europa i 1991 og har siden øget sin europæiske platform og er i dag repræsenteret i 55 byer i 11 lande. Hines har i øjeblikket aktiver for 125 milliarder kr. i Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Irland, Italien, Holland, Norge, Polen, Spanien og Storbritannien.

Læs også om betydningen af salget på Købmagergade for Frejas regnskaber

Læs også Hines har fundet to luksusbrands til strøgbutikker

Læs også RED tror på flere opkøb fra Hines i Danmark i fremtiden





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder