mandag 11. juni 2018 09:32
Estate Media fylder 10 år med stort jubilæumsnummer
Estate Media fylder i disse dage 10 år. I en tid, hvor den gennemsnitlige virksomheds levetid er faldet fra 60 til 15 år, er vi særligt stolte af at have skabt et privatejet nichemedie, der har vist sig at kunne bære og tilføre branchen viden igennem 10 år.
Målet med Estate Magasin ved starten i 2008 var at skabe et nyt – aldrig-før-set-i-Danmark-kvalitetsmagasin, – der kunne være med til at udvikle branchen og samtidig skabe det kit, der gør det til en branche ved at rapportere om udvikling, temaer og aktører. I dag er Estate Media ikke bare magasinet men den samlende videns- og medieportal, der via konferencer, nyheder og magasin skaber sammenhæng i branchen.
I dag udkommer en stor jubilæumsudgave af magasinet. Her ser vi tilbage på den massive udvikling, branchen har været igennem i de seneste 10 år. Og vi taler med nogle af de profiler, der har været med til at skabe den. Samtidig har vi fundet 10 forsider frem fra årene, der er gået, der viser markante tendenser og vidner om, hvordan bygge- og ejendomsmarkedet har udviklet sig.
Gennem årene har vi lagt papir og spalter til tusindvis af artikler og synspunkter fra branchens ledende aktører og fra dagsordensættende nye stemmer. Vi har taget kontroversielle emner op og samtidig holdt godt fast i gamle traditionelle, og vi har tilført nye platforme som 2-dages konferencen Ejendomsdagene, online-overblikket over Ugen i Ejendom og senest Boligdagene.
Estate Media har allerede taget fat på den næste del af branchens udvikling og er i fuld gang med at arbejde med fremtidens begreber som PropTech, nye måder at investere og finansiere på for slet ikke at tale om de udviklingsområder, der er blevet en del af branchen de sidste 10 år og vil præge de næste 10.
I 10-års jubilæumsudgaven får du som altid masser af læsestof og indblik i historien bag blandt andet følgende citater:
– Vi er gået fra følelser til fakta.
Henrik Dahl Jeppesen, adm. direktør Deas
– Jeg oplever, at de unge generationer elsker København, for det byen er i dag. Vil de også komme til at synes, at vi har tilført byen noget godt med de bygninger, vi bygger i disse år? Jeg er ikke sikker. Måske. Men vi bør i hvert fald tænke over det.
Per W. Hallgren, adm. direktør, Jeudan
– Det er helt essentielt for, at alle trækker i samme retning, at vi i fremtiden gør os klart, hvad der er vores “why”.
Rikke Lykke, regional director, Patrizia
– Nu vil vi jo alle sammen tjene penge.
Kasper Danielsen, Indehaver, Danielsen Architecture
– Der er så meget, der tyder på, at alle, der har muligheden, skal gøre noget nu for at sikre, at vi globalt og nationalt udvikler os i bæredygtig retning.
Jesper Nygård, adm. direktør, Realdania
Samt meget, meget mere i den store jubilæumsudgave, som du kan læse online her
Læs også Ikoniske forsider gennem 10 år: Boligboomet blev en realitet i 2014
Læs også Ikoniske forsider gennem 10 år: Da asset management kom til Danmark
Læs også Ikoniske forsider gennem 10 år: Carlsberg brød gennem muren
Læs også Ikoniske forsider gennem 10 år: Partnere i advokathuse flyttede rundt
Læs også Ikoniske forsider gennem 10 år: Da Skanska opgav entreprenørkampe