Udlejere griber til nye våben

Ledigheden i kontormassen har bidt sig fast i nogle områder, og det har fået flere ejendomsforvaltere til at tænke nyt og skabe innovation i måden at skaffe lejere på.

Det gælder for eksempel ATP Ejendomme, der har en udfordring i at få lejet erhvervsejendommen A.C. Meyers Vænge 9 i Teglværkshavnen ud.

Her er der tale om 15.731 kvm.

– Markedet for erhvervslejemål er udfordret. Derfor er det nødvendigt at tænke alternativt, når vi skal tiltrække potentielle kunder til ledige erhvervslejemål i vores portefølje. Vi har udvidet paletten og supplerer de klassiske avisannoncer og bannere i bybilledet med kundearrangementer, nye kampagnesites, video på YouTube og mobil-sites, som man kan komme til via QR-koder i annoncer og bannere. Vores kampagnesite om A.C. Meyers Vænge 9 er et eksempel på det stykke ekstra, vi går for at få fat på vores potentielle kunder,  siger kunde- og udlejningschef Kirstine Sand fra ATP Ejendomme.

Hos Dan-Ejendomme, der administrerer en lang række ejendomme og udlejer via in-house selskabet JKE, har man også fokus på nye metoder.

Dan-Ejendomme arbejder med on-building marketing som reaktion på den manglende respons i forbindelse med den traditionelle marketing, der ofte foregår i trykte medier.

– Der er så at sige tæt på ingen respons, når vi annoncerer i landsdækkende medier som Børsen, Berlingske Tidende og Morgenavisen Jyllands-Posten. Men vi oplever generelt positiv respons, når vi annoncerer i lokale medier som Herning Folkeblad, Dagbladet Holstebro-Struer, Ringkøbing Amts Dagblad og tilsvarende, siger salgsdirektør Claus Hald, JKE.

Derfor har JKE testet andre måder at markedsføre bygninger og lejemål på.

– I samarbejde med reklamebureauet Meyer & Bukdahl har vi introduceret On Building Markering, hvor vi placerer massive budskaber på bygningerne. Her har vi nærmest omgående fået stor tilbagebetaling i form af opmærksomhed, feedback og ikke mindst interesse fra erhvervslejere. Eksemplerne er allerede mange – alt lige fra vinduespartier, hvis flader bruges 100 procens til skilte med en ofte overraskende placering, budskab eller andet. Det handler om at rette fokus på selve ´varen´ – på den ledige bygning eller det ledige lejemål. Vi sætter populært sagt mere fokus på det vi sælger end den, der sælger, siger Claus Hald.

Læs mere
Tre af ATP´s ejendomme med ledige lejemål har fået særlig fokus i udvalgte info-kanaler:
A.C. Meyers Vænge 9: www.acmv.dkIslands Brygge 43: www.ib43.dkKommende kontorbyggeri på Langelinie: www.atp-pakhus.dk

Og JKE har sat særlig fokus på
www.thecube.nu og
www.thefactory.as Billede:





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder