torsdag 19. januar 2012 00:00
Udlejere griber til nye våben
Ledigheden i kontormassen har bidt sig fast i nogle områder, og det har fået flere ejendomsforvaltere til at tænke nyt og skabe innovation i måden at skaffe lejere på.
Det gælder for eksempel ATP Ejendomme, der har en udfordring i at få lejet erhvervsejendommen A.C. Meyers Vænge 9 i Teglværkshavnen ud.
Her er der tale om 15.731 kvm.
– Markedet for erhvervslejemål er udfordret. Derfor er det nødvendigt at tænke alternativt, når vi skal tiltrække potentielle kunder til ledige erhvervslejemål i vores portefølje. Vi har udvidet paletten og supplerer de klassiske avisannoncer og bannere i bybilledet med kundearrangementer, nye kampagnesites, video på YouTube og mobil-sites, som man kan komme til via QR-koder i annoncer og bannere. Vores kampagnesite om A.C. Meyers Vænge 9 er et eksempel på det stykke ekstra, vi går for at få fat på vores potentielle kunder, siger kunde- og udlejningschef Kirstine Sand fra ATP Ejendomme.
Hos Dan-Ejendomme, der administrerer en lang række ejendomme og udlejer via in-house selskabet JKE, har man også fokus på nye metoder.
Dan-Ejendomme arbejder med on-building marketing som reaktion på den manglende respons i forbindelse med den traditionelle marketing, der ofte foregår i trykte medier.
– Der er så at sige tæt på ingen respons, når vi annoncerer i landsdækkende medier som Børsen, Berlingske Tidende og Morgenavisen Jyllands-Posten. Men vi oplever generelt positiv respons, når vi annoncerer i lokale medier som Herning Folkeblad, Dagbladet Holstebro-Struer, Ringkøbing Amts Dagblad og tilsvarende, siger salgsdirektør Claus Hald, JKE.
Derfor har JKE testet andre måder at markedsføre bygninger og lejemål på.
– I samarbejde med reklamebureauet Meyer & Bukdahl har vi introduceret On Building Markering, hvor vi placerer massive budskaber på bygningerne. Her har vi nærmest omgående fået stor tilbagebetaling i form af opmærksomhed, feedback og ikke mindst interesse fra erhvervslejere. Eksemplerne er allerede mange – alt lige fra vinduespartier, hvis flader bruges 100 procens til skilte med en ofte overraskende placering, budskab eller andet. Det handler om at rette fokus på selve ´varen´ – på den ledige bygning eller det ledige lejemål. Vi sætter populært sagt mere fokus på det vi sælger end den, der sælger, siger Claus Hald.
Læs mere
Tre af ATP´s ejendomme med ledige lejemål har fået særlig fokus i udvalgte info-kanaler:
A.C. Meyers Vænge 9: www.acmv.dkIslands Brygge 43: www.ib43.dkKommende kontorbyggeri på Langelinie: www.atp-pakhus.dk
Og JKE har sat særlig fokus på
www.thecube.nu og
www.thefactory.as
Billede: