![Blandt dem, der mandag aften modtog en pris, var Copenhagen Towers. Her er det blandt andet i midten David Overby, Solstra Capital Partners, CHO Allan Agerholm, (nr. 3 fra højre) BC Hospitality Group og arkitekt Anders Lendager (nr. 2 fra højre).](https://estatemedia.dk/dk/wp-content/uploads/2018/05/skrmbillede-2018-05-29-kl--10-06-28.png)
tirsdag 29. maj 2018 09:29
Copenhagen Towers og Lego House vinder Danish Design Award
Der var velkendte navne på ejendomme og aktører, da Danish Design Award 2018 blev afholdt mandag aften.
2 af de 15 priser, som dækker et bredt spektrum af danske designløsninger i 15 kategorier, falder inden for Estate Medias dækningsområde.
Det drejer sig om ”Building Markets”, hvor Copenhagen Towers vandt, og kategorien ”Feel Good”, hvor Lego House løb med sejren.
– Danmark er verdenskendt som en design-nation. Og hvorfor er vi det? Det handler primært om, at vi er eminente til at løse problemer. Vi er eminente til at arbejde sammen. Vi er eminente til at spørge ind og tilegne os ny viden. Noget af det, Danish Design Award kan, er både at hylde virksomheder, der har tænkt stort, men også den lille idé, som kan blive til noget stort. Danish Design Award er der, hvor vi hylder designerne, processerne og tankerne bag løsningen og ikke mindst, det allervigtigste; effekten af godt design, siger direktør Abelone Varming, Design Denmark, der er den danske designbranches organisation.
![](https://estatemedia.dk/dk/wp-content/uploads/2016/06/kontor-copenhagentowers_02_muusfoto-img_4967-300x200.jpg)
Ifølge juryen vinder Copenhagen Towers ”med en høj bæredyghedsprofil, som skaber et nyt marked inden for cirkulær økonomi”.
– Lendager Group har med projektet fundet nye innovative løsninger på upcycling af blandt andet genbrugsbeton, affaldstræ og PET-plastflasker, og de har dermed formået at indarbejde genbrugsmaterialer uden at gå på kompromis med æstetik eller kvalitet, lyder det blandt andet fra juryen.
Læs også Genbrugsvirksomhed skal levere hidtil største ordre til Copenhagen Towers
Lego House og BIG
I kategorien ”Feel Good” vandt Lego House designet af BIG.
– Lego House er tænkt som en landsby for leg og læring og som et kulturcenter, der favner både arkitektur og byrum, og som byder Billunds gæster og lokale indbyggere velkommen. Lego House er design, der på en intuitiv måde lykkes med sin formidling af virksomheden og varemærkets filosofi – og samtidig er en farverig hyldest til den nordiske tradition for samarbejde, innovation og livslang læring, begrunder juryen.
Læs også Legos pengetank satser på opkøb af kontor- og butiksejendomme