(Foto: Sephora)

International kosmetikkæde åbner 438 kvm butik på Strøget i Aarhus

Den internationale kosmetikkæde Sephora åbner en flagship store på Strøget i Aarhus og beviser dermed, at Aarhus er en by, som man skal være repræsenteret i.

Sephora henvender sig til unge kvinder, kernemålgruppen er mellem 16 og 25 år. Og når Sephora åbner i Aarhus sker det blandt andet som følge af et stort pres fra netop de unge kvinder. Sephora Danmark har fået rigtig mange henvendelser, især via sociale medier som Instagram og Facebook.

På et tidspunkt blev det så vildt, at der blev oprettet en Facebook-gruppe, der hed ”Vi vil ha’ Sephora til Aarhus”, fortæller Kirsten Schmidt, Category & Marketing Director, Sephora Danmark.

– Vi har ledt efter et lejemål i Aarhus i mere end 3 år, men kunsten har været at finde noget, der passede til det, vi gerne vil signalere med vores koncept og den oplevelse, vi ønsker at give kunderne, siger hun.

– Beliggenheden var naturligvis afgørende. Vi ønskede en placering, hvor der på daglig basis er stærk trafik. Dernæst skulle selve lokalet være indbydende både udefra og indenfor. Ejendommen er helt perfekt, fordi vi har en dobbelt facade, der giver maksimal synlighed og optimale eksponeringsmuligheder. Læg dertil, at lokalet er bredt – vi kan opbygge alle de universer, der er en vigtig del af vores koncept, og det tager sig bedre ud her end i et langt smalt lokale, udtaler Kirsten Schmidt.

Netop i forhold til indretning har Colliers spillet en stor rolle, og hele ”operationen” er desuden kun lykkedes, fordi ejeren af ejendommen, Christian B. Jørgensen, har været villig til at foretage store investeringer for at fremtidssikre sin ejendom.

Lejemålet i Ryesgade husede indtil for nylig en isenkræmmerbutik i to etager. Erhvervsmægler Torben Klitgaard fra Colliers i Aarhus vidste fra sine møder med Sephora, at det ikke var foreneligt med deres ønsker, så derfor var en del af mæglerrollen at drøfte muligheder for bedre udnyttelse af ejendommen med ejer Christian B. Jørgensen.

– Vi ser en klar tendens blandt vores kunder i retail mod en optimering og trimning af butikkerne, så døde områder og spildplads fjernes. F.eks. går de fleste butikker fra to til en etage for at optimere driften, siger Torben Klitgaard.

Læs også: Nyt boligbyggeri på vej i berygtet Aarhus-smøge

 





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder