Foto: Core Hospitality.

International hotelkæde skal rebrande del af Heimstaden-koncept

Den amerikanske hotelkæde Marriott kommer til Esbjerg i starten af 2025, når Core Hospitality rebrander lejlighedskonceptet A Place To og omdanner det til Element by Westin. I dag er der allerede i størrelsesordenen 60 hotelværelser og i den kommende tid bliver cirka 90 yderligere konverteret til hotel.

Det er Marriotts første projekt udenfor København. Element by Westin kan både bruges til korte og lange ophold, og det passer godt ind i konceptet i A Place To, som består af 314 møblerede lejligheder fordelt i de tre unikke ’kaktustårne’ med udsigt over Esbjerg by og vandet. Tanken har været at skabe lejeboliger til expats og studerende i lejeboligerne med 1-2 værelser på 30-35 kvm., men nu bliver bygningerne altså indtaget af et globalt udlejningsbrand.

Mens det er Marriott første varemærke udenfor København, så er det en debut i Danmark generelt for undervaremærket “Element by Westin”. Core Hospitality rebrandingen som Element by Westin Esbjerg står klar i begyndelsen af 2025. 

Det er det ene tårn, der i dag også huser hotel, som bliver omdannet til hotel.

Samarbejdet er blevet til ved, at Core Hospitality har underskrevet en lejekontrakt med ejendomsejeren Heimstaden om at overtage driften af det eksisterende A Place To hotel i havnebyen Esbjerg. Efter en blød renovering af hotellet vil det via Marriott-platformen blive tilgængeligt for over 200 millioner mennesker globalt. 

Element Hotels har 100 hoteller på verdensplan og vil gerne ramme aktive rejsende, der ønsker at føle sig hjemme, mens de er på farten.

– Da vi blev introduceret til ejendommen, var der ingen tvivl om, at det var det ideelle Element by Westin hotel med dets høje produktkvalitet og brug af træ igennem alle designelementer. Vi er enormt spændte på at bringe Marriott Bonvoy loyalitetsprogrammet til en ny destination i Danmark og at gøre det med vores værdsatte samarbejdspartner, Core Hospitality, siger udviklingsdirektør for Skandinavien, Axel Steinbach, Marriott International. 

Sådan ser lejlighederne ud i de esbjergensiske “kaktustårne”. Foto: Core Hospitality.

Det er Esbjergs internationale havn og strategiske position for vindindustrien, der har fået Marriott til at prioritere Danmarks 5. største by. Samtidig bliver Core Hospitality med overtagelsen en markedsleder i hotellejlighedskategorien i Danmark. 

– Vores ekspansion af Marriott Bonvoy varemærker i Danmark får positiv indvirkning på tværs af vores portefølje, da vi øger loyalitetsprogrammets fordele for lokale rejsende, forbedrer kendskabsgraden til brandet i Danmark og styrker vores kommercielle indsats. Esbjerg er en fantastisk lokation for både ferie- og erhvervsrejsende, og vi glæder os til at komme ind på markedet med så stærke ejerpartnere og franchisepartnere, siger adm. direktør Peter Haaber, Core Hospitality. 

Marriott International har i forventen fem hoteller i Danmark, og Element by Westin bliver det sjette Marriott-ejede brand. De øvrige tæller AC by Marriott, Fairfield by Marriott, Marriott Hotels, Moxy Hotels og Residence Inn by Marriott. 

Core Hospitality er en dansk hoteloperatør, der er uafhængig af varemærker og fleksibel til at drive alle hoteltyper og kan derfor implementere og drive præcis det koncept, der passer bedst til ejendommen og beliggenheden.

Core Hospitality voksede ud af Zleep Hotels og har siden etableret en stærk portefølje og administrerer nu følgende hoteller: 14 Zleep hoteller i Danmark, to Moxy hoteller i Norge, et Fairfield by Marriott og Residence Inn by Marriott i København samt Kirk Suites i Vejle, mens Element by Westin Esbjerg, Moxy Aarhus og Zleep Glostrup er på vej. 





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder