Mipim i 2023. Foto: Mipim.

Dansk dominans i Cannes – svenskerne sakker bagud

Næsten dobbelt så mange danskere som svenskere tager til Cannes.

I næste uge drager mindst 479 danske deltagere til Mipim. De 479 er dem, der er tilmeldt messen, men som tidligere år er der også adskillige danskere, der tager til Cannes uden at være registreret via et indgangsbadge til Palais des Festival, erfarer redaktionen.

På deltagerlisten kan man også se, at kun 283 svenske deltagere er registreret.

Og det er den helt bagvendte verden.

For hvis man går tilbage til tiden før corona, så var det Sverige, der var dominerende blandt de nordiske lande på Mipim, og det var da også helt naturligt, fordi det svenske marked dengang var næsten dobbelt så stort som det danske.

På trods af, at det norske transaktionsmarked er næsten lige så stort som det danske, så er Norge det absolut mindst repræsenterede marked på Mipim i år. Kun 48 deltagere er tilmeldt messen fra Norge, mens Finland er på svensk niveau med 230 deltagere.

Ser man på virksomhedsniveau, så er der 230 danske virksomheder tilmeldt, og man kan altså udlede, at der i gennemsnit er to mand med indgangsbillet per firma.

Fra Sverige er 129 virksomheder tilmeldt, fra Norge 28 og fra Finland 109.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder