mandag 06. april 2020 12:00
– Ejendomsbranchen er en gammel dame, som trænger til at blive støvet af
– Et usædvanligt ægteskab i en støvet branche, som ikke helt er fulgt med den digitale udvikling.
Sådan beskriver det nordjyske ejendomsselskab Valhal Estate og app-udvikleren Snapp deres nye strategiske partnerskab i en fælles pressemeddelelse. De to Aalborg-virksomheder sender dermed drøje, digitale hug afsted til ejendomsbranchen, samtidig med at de introducerer et samarbejde, som efter planen skal forløse et stort, digitalt potentiale.
– Ejendomsbranchen er en gammel dame, som trænger til at blive støvet af og skubbet ind i den digitale tidsalder. Ud med kalkerpapiret og ind med digitale løsninger, der dur og giver mening. På den ene side kender vi i Valhal Estate behovene i markedet, og på den anden side har vi Snapp, som er eminente til at ramme plet hos brugerne. Synenergien i parløbet er meget stærk, siger indehaver Conny Lindholt, Valhal Estate.
Partnerskabet er indgået med tanke på, at de to virksomheder kan udnytte hinandens spidskompetencer. Snapp er den kreative partner, som kan levere apps med proptech-løsninger til Valhal Estate, som til gengæld har en stor administrativ maskine, som Snapp fremover kan nyde godt af.
– Vi indrømmer gerne, at vores største styrke ligger i nytænkning, kundeforståelse og teknisk udvikling. Derfor giver vi gerne Excel-arkene til Valhal Estate, som er ressourcestærke på det administrative område. Det giver os et solidt fundament, så vi kan skalere meget hurtigere, end vi først havde forventet, siger Lise Nordklitgaard, den ene af to partnere i Snapp.
De to virksomheder har indtil videre udviklet to apps i fællesskab, nemlig Moveon, der gør det nemt at gennemgå et flyttesyn ved at digitalisere processerne samt Flatcom, der letter kommunikationen mellem lejere og udlejere og håndterer alt, der vedrører lejemålet: Lejekontrakt, kontaktinformation, forbrugsregnskaber, indflytningsrapport, energimærke m.m.