Estate Media holder hjulene i gang

Estate Media er rykket på hjemmekontoret, men der bliver arbejdet.

– Som niche medie har vi en særlig rolle, når tingene udvikler sig dramatisk og hurtigt. Det er jo især svært at danne sig et overblik, når man ikke kan netværke, og alle sidder rundt omkring på hver deres hjemmearbejdsplads. Men vi vil som nichemedie i øjeblikket være taknemmelige for ejendomsbranchens opbakning ved, at man for eksempel tegner et abonnement på vores dybere nyhedsdækning, som vi kalder Estate Pluss eller at man allerede nu reserverer en plads eller et partnerskab til Copenhagen Future Arena i juni eller til Ejendomsdagene i september. Man kan blot tage fat i én af os fra Estate Media, så skal vi nok få tingene til at ske, siger adm. direktør Lars Bernt, Estate Media.

Estate Media har flere ting i øjeblikket.

– Vi glæder os over, at medieforbruget ikke er stoppet op, og vi kan konstatere, at når man ikke længere kan orientere sig via kollegerne på kontoret, så stiger efterspørgslen på nyheder på estatemedia.dk. Vi har valgt at skrue op for antallet af låste artikler. Det gør vi, fordi vi samtidig er sårbare og salg af abonnementer er en vigtig indtægtskilde for os. Det har vi brug for i øjeblikket. Butikken er derfor nærmest døgnåben, for vi arbejder endnu hårdere end vi plejer for at levere mere indhold, udvikle vores digitale platforme og imødekomme opbremsningen i vores omsætning gennem nye tiltag for vores kunder, siger Lars Bernt.

Især konferenceomsætningen er ramt.

– Det siger jo sig selv, at det er en kæmpe udfordring at sælge konferencepladser til de kommende to måneders konferencer, som tingene ser ud lige nu, og vi er derfor i gang med at rykke dem og samtidig tilføre nye arrangementer i efteråret. Jeg håber, at man vil tilmelde sig allerede nu, selvom de først bliver afholdt i juni eller august.

Samtidig har Estate Media tilført flere nye tiltag.

– Vi har indsat en øget journalistisk bemanding og dermed flere daglige nyheder foruden, at vi i mandags lancerede den nye corona-podcast ’Hjemmekontoret’, hvor vi allerede har haft Per W. Hallgren, Flemming Horn Andersen, Henrik Dahl Jeppesen, Nicholas Thurø og Mette Kynne Frandsen med som gæster, siger Lars Bernt.

Men Estate Media kan også byde ind på andre områder.

– Vi har i den seneste tid bistået forskellige aktører i branchen med at udarbejde flere bureau-lignende kommunikationsløsninger, og vi bistår gerne med kampagne udvikling eller anden form for marketing udarbejdelse. Særligt hvis man ønsker at tilgå denne nye virkelighed med et revideret budskab. Vi udgiver også snart Estate Magasin, og der er ingen tvivl om, at et fysisk magasin, der er bragt hjem i postkassen, har fået endnu større berettigelse nu end for blot få uger siden, siger Lars Bernt.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder