Action og romantik – ejendomsbranchen bruger nye metoder til at tiltrække kundernes opmærksomhed

Der er mange måder at få opmærksomhed på.

Kapitalforvaltnings-selskabet Aberdeen fører i disse uger en kampagne, der lover kunderne evig kærlighed i medgang og modgang.

Budskabet bankes ud på alle platforme, fra lysavisen på Politikens Hus på Rådhuspladsen, i annoncer og på nettet. Et særligt soundtrack med kærlighedssange er også blevet udsendt til selskabets lejere.

Aberdeen, der udlejer ejendomme og forvalter ejendomsinvesteringer for over 12 mia. kr., gjorde allerede sidst år op med branchens konservative udtryk, da man gik med en BZ Nu-kampagne.

Den nye kampagne, skal åbne erhvervslivets øjne for fordelene ved de langvarige forhold, når man vælger lokaler. Det handler ikke blot om at se på pris og beliggenhed, men at det gør en kæmpe forskel at have den rette partner i hverdagen.

– Aberdeen vil gerne fortælle, at der er forskel på os og alle de andre, fordi vi indleder faste forhold med lejerne og forpligter os til hverdagen hos dem – ikke kun når kontrakten skrives under. Aberdeen er der for evigt, siger Eva Riedel, Head of Marketing & Communication i Aberdeen.

Men skal den danske ejendomsbranche for alvor gøre sig bemærket i kundernes bevidsthed, var det måske en idé at lade sig inspirere af den norske hotelejer, ejendomsudvikler og investor Petter Stordalen.

Da han forleden skulle åbne sit nye hotel i Arlanda Lufthavnen ankom han med helikopter, landede på hotellets tag og rappellede 58 meter ned af hotellets facade, hvorefter han smed actionman-udstyret rettede på frisuren og gik ind til den store gallafest, hvor 900 inviterede gæster ventede. De havde i bedste OL-åbningsstil fulgt optrinnet live på storskærm. Siden er filmen blevet lagt ud på Youtube.

Går man på Aberdeens hjemmeside finder man også den nye kampagnes slogans fylde godt op, men  videoen med fund manager Morten Madsen som hovedperson kan på ingen måde siges at rumme hverken romantik eller action. Men hvem ved, hvad Aberdeens næste træk bliver. ‘To be continued…’, som  man siger.

Se Peter Stordalens actionvideo her

Se Aberdeens præsentationsvideo her

Billede: Peter Stordalen, hvis formue er mere end 9 milliarder kr., er af Forbes Magazine blevet kaldt ‘den mest flashy skandinav’. Her ses han til åbningen af sit nye Clarion Hotel i Arlanda Lufthavn. Aberdeen lover i en mere neddæmpet stil lejerne at være ‘deres eneste ene’ i en ny kampagne. 





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder