Konferencer
Du er ikke logget ind
LoginDu er ikke logget ind
LoginDu er ikke logget ind
LoginDu er ikke logget ind
Login
Indhold
På denne konference ser vi på udviklingen i kontormarkedet, på en række af de nye tendenser og på den måde de bliver omsat på i praksis.
Vi går tæt på en række af de domiciler og co working koncepter, der i øjeblikket skyder op og de ideer og tanker, der ligger til grund. Vi sætter fokus på kontorindretning, og hvordan vi optimalt også udnytter de eksisterende bygninger, vi har til rådighed, så de passer bedst til de lejere, som skal bruge dem.
Baggrund
Kontormarkedet er i opbrud. Tomgangen er på vej ned, men kravene til ejendommene er samtidig på vej op og ikke mindst fleksibiliteten både på det fysiske, teknologiske og kontraktmæssige område. Fremtidens lejekontrakter og efterspørgsel kommer til at afspejle, at vidensarbejde kan foregå alle steder – fleksibelt arbejde er blevet normen.
Moderne kontorarbejdspladser er både fleksible, mobile og dynamiske – så både videndeling, faglig fordybelse og kollegialt samvær og netværk skal understøttes. Der skal tænkes i kvalitet – både i forhold til de mangfoldige faciliteter som kontoret/arbejdspladsen skal indeholde, men også i de mange tilbud som knyttes til kontorlejemålet, der hver især handler om at fremme netværksdannelser, co-working og innovation.
De nye generationer, der kommer på arbejdsmarkedet nu, ser sig selv som frie fugle og sammensætter selv deres eget arbejdsliv og samarbejder i netværk på kryds og tværs. De unge opstartsvirksomheder – morgendagens store virksomheder og ofte før man aner - efterspørger andre fysiske rammer end det traditionelle domicil, og afledt af dette behov vil der specielt i de større byer som København og Århus med rivende hast skyde nye kontor koncepter op. En lejekontrakt i disse koncepter kan være på 1 måned af gangen og fokus er udover at deles om en lang række faciliteter også at dele netværk – at samskabe og samarbejde.
Hvordan vil disse trends og tendenser påvirke det traditionelle kontormarked? Hvad betyder det for både indretning, afregning og lejemåls varigheder? Vi har gennem de sidste 8 år set, at både mindre og større virksomheder lejer sig ind i delevenlige kontorbygninger, hvor de har adgang til fælles receptioner, kantine og møderum med ejendommens øvrige lejere for på den måde at kunne tilbyde virksomhedens medarbejderne en palette af tilbud og fleksibilitet samtidig med, at de ikke selv skal stå for den egentlige drift af ejendommen. Men de koncepter vi nu ser skyde frem tænker koncepterne videre. Nu handler det også om at bringe mennesker og viden sammen for at udvikle innovative nye virksomheder.
Med andre ord er fleksibiliteten tænkt i videst muligt omfang – både i tilgang til de rigtige rum & faciliteter såvel som i adgang til viden og mennesker, og såvel ejendomsbranchen som brugerne kommer til at forholde sig til, hvordan fremtidens kontor bedst muligt udvikles, så det understøtter virksomhedernes bundlinjer og fortsat er en god og langtidssikret ejendomsinvestering.
Mål med konferencen
At få indblik i, hvordan kontormarkedet udvikler sig, hvilke behov fremtidens organisationer ønsker, at de fysiske rammer skal understøtte og hvilke succeskriterier medarbejderne har for den gode arbejdsplads samt hvordan man sikrer, at fremtidens kontorejendomme værdisikres og styrkes som investeringsmål.
Målgruppe
Konferencen henvender sig til ansvarlige for valg af domicil og fysiske rammer, til investorer, økonomidirektører, ejendomsselskaber, erhvervsmæglere, HR-chefer og arbejdspladsansvarlige, projektudviklere, rådgivere, erhvervslejere, entreprenører, arkitekter, ejere af kontorejendomme og finansielle aktører samt alle, der i det daglige er involveret i at videreudvikle kontormarkedet så det optimalt understøtter den værdiskabelse og de kulturer og arbejdsprocesser, som fremtidens organisationer efterspørger og forventer at få understøttet.
Pris for deltagelse
Standarddeltager kr. 3995,- eks.moms
Medlem af Byggesocietetet kr. 3495,- eks. moms
Medlem af Estate More Club kr. 0,- Læs mere her
Andet
Medlemskab i Byggesocietetet er personligt og rabat på deltagergebyr gælder kun det navngivne medlem.
Tilmeldingen er bindende.
For at fremgå på deltagerlisten, er det vigtigt, at vi har tilmeldingen senest 4 hverdage inden seminaret, men det er muligt at tilmelde sig frem til afholdelse, hvis der er ledige pladser.
Kursusbevis
Vi udsteder kursusbevis til dokumentation af deltagelse for eksempel til Dansk Ejendomsmæglerforening eller Advokaternes Efteruddannelse.
Salgs-og leveringsbetingelser
Se salgs-og leveringsbetingelser for Estate konferencer og seminarer her