Sisse Marie Welling (SF), Foto: PR

Sisse Marie Welling glæder sig over muligheden for 40 procent ejerboliger i København

Københavns overborgmester Sisse Marie Welling er glad for, at regeringen lægger op til, at København og Frederiksberg i fremtiden skal kunne kræve op mod 40 procents ejerboliger og 40 procents almene boliger i kommunerne.

Det fortæller hun til TV 2 Kosmopol.

– København får for en gangs skyld redskaber til at hjælpe alle de københavnere, der spejder efter en bolig, siger hun til TV 2 Kosmopol og tilføjer:

– Vi får nogle andre muskler til at styre, hvilke boliger der skal være, siger overborgmesteren.

I regeringsgrundlaget står der direkte: Kommunerne skal blandt andet kunne forhøje grundkapitallånet til alment nybyggeri med yderligere 10 procent, så de kan bruge likvid formue til at understøtte flere almene boliger, samtidig med at huslejen holdes i ro. Derudover skal kommunerne i nye lokalplaner kunne reservere op til 40 procent af boligmassen i et nyt boligområde til ejerboliger og op til 40 procent til almene boliger.





Seneste nyt fra konferencer og events

Kommende arrangementer
Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder