Daniel Andersen. Foto: Presse

Ung i Ejendom-profil: Det vigtigste, jeg har lært, er at forstå kunden

Sidste år stod Daniel Andersen på scenen som et af ejendomsbranchens største unge talenter, da han kom på Estate Medias Ung i Ejendom-liste 2024.

Dengang var han en central profil i proptech-startuppen Upsite – med ansvar for kunder som M. Goldschmidt, Balder, Proark og Alfa Development.

Nu, bare et år senere, har han taget næste skridt.

Karrieren har ført ham til softwarevirksomheden Dalux, der leverer digitale løsninger til hele byggeriets værdikæde.

– Jeg var netop blevet indstillet til Ung i Ejendom-listen og stod samtidig et sted i min karriere, hvor jeg følte, at det var tid til at tage næste skridt, siger Daniel Andersen til Estate Media.

Vi har åbnet for tilmeldingerne – indstil et talent til Ung i Ejendom 2025 her.

Fra alle kasketter til én
Hos Upsite var Daniel Andersen med helt fra begyndelsen. Det gav en værdifuld ballast – men samtidig gav det ham også lysten til at afprøve sig selv i en større organisation.

– I en startup sidder man med alle kasketterne på. Jeg havde brug for at prøve kræfter med en større organisation, siger han om skiftet til Dalux.

Og overgangen fra et lille startup til en virksomhed med flere hundrede ansatte er gået mere gnidningsfrit, end han havde turdet håbe på.

– Jeg var med hos Upsite helt fra den spæde begyndelse. Jeg havde troet, det ville være sværere at skifte fra en startup til en større virksomhed. Men det har ikke været så udfordrende, som jeg troede, lyder det fra Daniel Andersen.

Hos Dalux, der i dag tæller omkring 800 medarbejdere, ser han netop sin startup-erfaring som en styrke.

– Det er en kæmpe fordel, at jeg har siddet i alle de forskellige forretningsled, som man gør i et startup. Det betyder, at jeg forstår processerne og problematikkerne i alle led. Jeg har både haft marketing, salg, kundeservice og projektudvikler-kasketten på, og det gør, at jeg har en større forståelse for branchen.

En speciel branche
At blive udvalgt til Ung i Ejendom-listen i 2024 står stadig som en milepæl i Daniel Andersens karriere.

– Det var et stort skulderklap. Særligt når man har arbejdet hårdt i mange år. Derfor var det stort at få en anerkendelse udefra. Især når man sidder i en startup og føler, at man kæmper meget, siger han.

Når det kommer til at give gode råd til andre i ejendomsbranchen, fremhæver Daniel Andersen ét særligt perspektiv:

– Det kan lyde som en kliché, men jeg mener virkelig, at det vigtigste er at gøre en stor dyd ud af at sætte sig i kundens sted.

– Ejendomsbranchen er en speciel branche, og derfor er det vigtigt at forstå, hvordan dynamikkerne er i branchen og mellem interessenterne. Selvom det måske lyder banalt, siger han.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder