Privatøkonom Camilla Schjølin Poulsen, PFA. Foto: PFA

PFA forklarer samarbejde med Goodlife: – Får et symbolsk beløb

Kritik af et nyt finansielt produkt, som henvender sig til ældre med friværdi i boligen, får ikke PFA til at ryste på hånden.

Over for Estate Media har finansiel rådgiver Brian Sandbæk kaldt det delsalgskoncept, som selskabet Goodlife for nyligt er kommet på banen med for “dyrt og ugennemsigtigt”.

Men kritikken af Goodlife-produktet får ikke PFA, som har indgået en henvisningsaftale og dermed kan sende interesserede kunder videre til Goodlife, til at ændre på strategien.

Camilla Schjølin Poulsen, privatøkonom hos PFA, understreger over for Estate Media, at hun er helt tryg ved Goodlifes koncept.

– Kunden bliver taget i hånden undervejs og kan ikke sige ja til noget på første møde og bliver opfordret til at have en bisidder med, siger hun og tilføjer:

– Og også med en opfordring til, at man kontakter sin egen økonomiske rådgiver.

5.000 kr. pr. kunde i en pulje
Goodlife har selv tidligere over for Estate Media forklaret, at man har brugt meget tid på at sikre, at kunder forstår alle detaljer og konsekvenser 100 procent, inden underskriften.

– Udover at kunne trække på erfaringer i vores ejerkreds og tætte samarbejdspartnere, så har vi blandt indført nogle konkrete retningslinjer, der skal sikre dette, siger adm. direktør i Goodlife, Emil Helmsøe-Zinck.

De retningslinjer indebærer blandt andet, at kunden bliver opfordret til at alliere sig med bisidder undervejs, og at man ikke kan skrive under ved det første møde.

Camilla Schjølin Poulsen forklarer samtidig, at PFA får det, som hun kalder “et symbolsk beløb” for at henvise kunder til Goodlife.

– Hver gang en PFA-kunde vælger at indgå et delsalg med Goodlife, reserveres et mindre beløb omkring 5.000 kr. i en pulje, som har til formål at videreudvikle nye fordele i Goodlife til PFA kunder, forklarer Camilla Schjølin Poulsen.

Hun understreger, at det ikke er det økonomiske aspekt, der har fået PFA til at indgå det, som hun betegner som et “pilot-samarbejde” med Goodlife.

– Det handler derimod om at kunne tilbyde en ny og alternativ løsning til de af vores kunder, som ønsker at blive boende og opnå mere økonomisk frihed i hverdagen, men som har svært ved at få adgang til deres friværdi, siger Camilla Schjølin Poulsen.

Tryg ved Goodlife og kunderejsen
Hun peger desuden på, at PFA undervejs har betinget sig, at man skulle møde Goodlifes rådgivere.

– Vi har haft en tæt dialog med Goodlife for at forstå konceptet, og vi er trygge ved, hvordan tingene foregår, også i forhold til den kunderejse, som man støder ind i, siger hun.

– Vi har lagt vægt på, at kunden får flere uforpligtende møder inden, en beslutning skal træffes, og at man møder kompetente, erfarne og empatiske rådgivere, der nemt kan sætte sig ind i livet som senior, idet de selv er 60+, siger Camilla Schjølin Poulsen.

Hun pointerer desuden, at PFA tjener penge på at have tilfredse kunder, som vil blive hos selskabet i hele deres pensionsperiode.

– Vi skyder os i foden, hvis en kunde får en dårlig oplevelse ud af det her, fastslår Camilla Schjølin Poulsen.

Goodlifes direktør Emil Helmsøe-Zinck har tidligere afvist kritik af produktet og dets pris.

Han har forklaret, at prissætningen er dannet på baggrund af dialog med investorer, herunder pensionskasser, og at selskabet forventer at kunne give investorerne et samlet afkast på ca. 7,5 procent.

Vi har brugt enormt lang tid på det her og har snakket med stort set alle relevante interessenter i den danske finansielle sektor for at skabe et produkt, der på en ordentlig og fair måde kan løse mange af de problemer, som vi ser eksistere i det nuværende lånemarked, sagde Emil Helmsøe-Zinck til Estate Media.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder