Ashkan Ahmadinia. Foto: Cobblestone.

Cobblestone løfter indtjening – og tror på endnu bedre 2025

Det er lykkedes administrationsvirksomheden Cobblestone at løfte indtjeningen i 2024.

Men det skal blive endnu bedre i 2025.

Nogenlunde sådan lyder meldingen fra adm. direktør Ashkan Ahmadinia fra Cobblestone ovenpå torsdagens offentliggørelse af administrationsvirksomhedens 2024-regnskab.

Her står at læse, at Cobblestone har løftet årets resultat mere end to millioner kr, så man kommer ud af 2024 med et resultat efter skat på cirka 10,7 millioner kr.

– Det har været et godt år. Vi har set fremgang på næsten alle parametre. Der har været masser af aktivitet, og jeg er enormt glad og taknemmelig for den tillid, som vi er blevet vist af både kunder og medarbejdere, siger Ashkan Ahmadinia til Estate Media om 2024.

Det er gået så godt for Cobblestone, at virksomheden har valgt at udbetale udbytte på otte millioner kr. til ejerkredsen.

– Vores soliditetsgrad er stigende, og vi har sikret en sund polstring af virksomheden i en tid, hvor usikkerhed præger markedet. Udbytteudlodning er en naturlig del af at drive en virksomhed med en privat ejerkreds, og det er afstemt med vores økonomiske fundament og langsigtede strategi, understreger Ashkan Ahmadinia.

Selskabets soliditetsgrad er da også steget til 68,4 procent mod tidligere 66,12 procent, og Ashkan Ahmadinia tilføjer:

– Cobblestone står stærkt, og vores fokus er fortsat på at udvikle virksomheden og skabe værdi for både kunder og ejere.

Vil videreudvikle it-platforme til kunderne
I regnskabet fremgår det desuden, at Cobblestone forventer yderligere vækst – og endnu større overskud – i 2025.

Her forventer man et overskud i omegnen af 14-16 millioner kr, hvilket baseres på ‘budgetter og markedsforventninger’, men man påpeger selv, at en forudsætning for den udvikling er en ‘fastholdelse af kundetilgang og drift’, som ledelsen forventer, at man kan realisere.

På programmet for 2025 står hos Cobblestone, at man skal styrke produkter og forhold til kunderne.

– Vi vil videreudvikle vores eksisterende platforme til både investeringskunder og foreningskunder i tæt samarbejde med kunderne, siger Ashkan Ahmadinia.

– Vi har et rigtigt stort ønske om, at vores kunder udfordrer os, men også at vi kan udfordre dem. Vi vil gerne have tætte partnerskaber og have vores kunder til at bidrage til, hvordan vores platforme kan understøtte deres forretning. Hvis vi kan være med til at løse vores kunders problemer og udfordringer, så bliver vi en stærkere virksomhed, understreger direktøren.

Herudover ønsker Cobblestone ifølge Ashkan Ahmadinia at undersøge, hvordan man kan optimere og effektivisere og få en mere smidig drift – blandt andet ved hjælp af ny teknologi:

– Alle taler om AI, men hvordan får man brugt det på en god facon, så det understøtter driften? Det er vi nysgerrige på, siger han.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder