
19. januar 2025 21:20
Sådan øger du værdien af dine ejendomme med samlet parkering og sikkerhed
Forenklet ejendomsdrift
Gardians CEO, Ronen Leon, ser kombinationen af parkering og sikkerhed som en oplagt mulighed for optimere drift og øge værdiskabelsen af ejendomme.
– I en tid, hvor ejendomsforvaltning bliver stadig mere kompleks, er der fordele ved at samle parkering og sikkerhed hos én leverandør. Vi ser, at det både skaber værdi, tryghed og økonomiske fordele for ejendomsadministrationen.
– Har man allerede tænkt parkering ind som indtægtskilde, men har separate aftaler om facility service eller sikkerhedsvagter, kan en helhedsorienteret driftsaftale reducere omkostninger og skabe en mere velfungerende ejendom, siger Ronen Leon, CEO i Gardian
Ronen tilføjer, at flere offentlige og private virksomheder allerede har forbedret deres driftsøkonomi ved at samle parkering og sikkerhed i Gardian.
Digitale parkeringsløsninger skaber værdi
Digitaliseringen har for længst haft sit indtog på mange af de ejendomme, Gardian administrerer parkeringsområder for. Det er der ifølge Ronen Leon en god forklaring på:
– Velorganiseret parkering med digitale løsninger gør ejendommen mere attraktiv for lejere og købere. Især kameraparkering, der fjerner behovet for fysiske bomme og parkeringsbilletter, vinder frem. Ved at registrere nummerplader minimeres risikoen for svindel og ulovlig parkering, så pladserne anvendes korrekt, eksempelvis ved hospitaler, uddannelsesinstitutioner eller indkøbscentre.
Gardians ejendomskunder oplever dermed øget indtægt, mindre administration og færre frustrationer hos brugerne af pladsen.

Synergi mellem parkering og sikkerhed
Siden april sidste år har Gardian også inkluderet sikkerhedsløsninger i deres samlede kundetilbud. Det betyder, at ejendomsejere nu kan få sikkerhedsvagter til faste vagtopgaver såsom stationær vagt, servicevagt, rundering, tilsyn og midlertidige vagter samt ydelser som brandsikring, førstehjælp og hjertestartere.
– Hos Gardian har vi valgt at kombinere parkerings- og sikkerhedstjenester i et one-point-of-contact-setup. Vi kan udnytte de eksisterende ressourcer mere effektivt, f.eks. kan vores vagter udføre runderinger i perioder med lav parkeringsaktivitet og hurtigt prioritere deres indsats ved spidsbelastninger. Dette reducerer antallet af aktører, kørsler og skaber en strømlinet service, der også er mere bæredygtigt, fordi færre selskaber betjener den samme ejendom samtidig, slutter Ronen Leon, CEO i Gardian.
Bæredygtig og fremtidssikret ejendomsdrift
Ved at samle parkering og sikkerhed hos én leverandør kan ejendomsejere både reducere omkostninger, øge indtjeningen og forbedre ejendommens sikkerhed – alt sammen med færre administrative byrder. Gardian tilbyder en bæredygtig og fremtidssikret løsning, der optimerer ejendomsdriften og skaber tryghed for både ejere, lejere, brugere og besøgende.
Ronen Leon opfordrer derfor ejendomsejere til at tage kontakt for at høre mere om, hvordan en samlet aftale kan blive til en fordel for ejendommen eller porteføljen.