Aarhus. Foto: Shutterstock

Jysk reklamemand vil satse milliarder på byudvikling

Den aarhusianske reklamemand Jens Stausholm, der blandt andet står bag brochurefirmaet JS World Media, er for alvor ved at sætte gang i en massiv ejendomssatsning, som han i al stilfærdighed har forberedt i flere år.

Det skriver dagbladet Børsen.

Den selvudlærte entreprenør har de seneste fem år været i gang med et opkøbsridt af ejendomme og blandt fået fat i optioner til over 1,2 million kvm jord ved Aarhus og yderligere til en lang række ejendomme.

De skal nu bruges til en storsatsning på byudvikling, hvor hans selskab Stadt vil investere milliarder i at opføre nye bydele i Danmark og i udlandet. Alene de to første projekter kommer til at koste sammenlagt 6,5 milliarder kr., og ifølge Jens Stausholm er han i dialog med flere danske pensionskasser og familieejede virksomheder om at gå med som investor i den nye satsning.

Han vil dog endnu ikke sætte navn på investorerne, da han ligger i forhandlinger, oplyser han.

– Vi er i dialog med forskellige pensionskasser, ejendomsfonde og family offices. Vi prøver at få nogle ind, som kan bidrage – ikke kun med kapital, men også med viden, siger Jens Stausholm til Børsen.

Første projekt
Sidste år vandt Stadt A/S køberetter til over 900.000 kvm i et område mellem Skejby og Tilst ved Aarhus, der bliver selskabets første satsning. Om to år begynder firmaet at bygge en ny bydel i området, hvor firmaet samlet råder over 1,2 million kvm. Projektet vil tage cirka 10 år og vil ifølge Jens Stausholm koste omkring 4 milliarder kr. at opføre.

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Konferencer & seminarer

Læs mere

Seneste nyt

Populære nyheder