Illustration: KLP

Lejerådgiver ser ’kæmpe potentiale’ i fleksible og virtuelle arbejdsvaner

Overgangen til langt mere fleksible og virtuelle arbejdsformer med afsæt i Zoom, Microsoft Teams og Google Meet vender op og ned på virksomheders tilgang til kontorlejemålet.

Hjemmearbejde, som coronakrisen har åbnet op for, viser, at der blandt andet kan skrues på antallet af faste arbejdsstationer. Det giver helt nye muligheder for at optimere kontorbehovet og spare millioner på huslejen uden at gå på kompromis med kontorniveauet for medarbejderne.

De nye strømninger i kontormarkedet, som har taget fart under nedlukningen af Danmark, er grundlaget for en ’ambitiøs’ satsning på et nyt forretningsben hos lejerådgiveren 2Move. Her har man i forvejen virksomheder som Pleo, Kammeradvokaten, Novo Nordisk og Veo på kundelisten.

Ifølge stifter og adm. direktør Jacob Garder, 2Move, accelererer Covid-19 pandemien en gennemdigitalisering af måden, vi arbejder på. Og fleksible og virtuelle arbejdsvaner åbner op for nye måder at indrette kontoret på. Både hoved- og hjemmekontoret. Det gør kontorlejemålet til en langt mere dynamisk størrelse i økonomien, der hele tiden kan og skal justeres ud fra behovet i virksomhederne.

– Om noget har coronakrisen vist, at virksomheder med stor fordel kan gentænke deres kontorbehov og hele tilgangen til de fysiske rammer. Der ligger et kæmpe uudnyttet potentiale i at gøre op med idéen om ét bord, én medarbejder og det, at alle medarbejdere nødvendigvis skal være på kontoret hver dag, siger Jacob Garder.

2Move blev stiftet i 2013 og har hovedkontor i København.

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Konferencer & seminarer

Læs mere

Seneste nyt

Populære nyheder