Petter Stordalen.

Petter Stordalen: Denne gang lykkes det

– Ja, jeg er bekymret for den store kapacitet, der kommer på markedet, så vi har ikke mere på vej lige nu, sagde Petter Stordalen, da han på dette års HotCop præsenterede sine tanker om det danske marked.

Han er i øjeblikket ved at bygge, hvad han mener er Nordens største hotel i Københavns Lufthavn og et luksusprojekt på Postgrunden i centrum af København. Sammen med andre markante investorer i markedet i dag som Tiger-stifter Lennart Lajboschitz og Aarhus-byudvikler Rune Kilden og Pensiondanmark gav han et indblik i sine tanker omkring de mere mere end 7.500 nye værelser, der er på vej ud alene i det københavnske marked. Og en af de ting, han forbereder sig på, er, at brands får mindre betydning.

– Brands, som vi kender det i dag, får mindre betydning. Det er helt andre ting, der bliver afgørende for, hvem der lykkes i hotelbranchen. I gamle dage kunne man sætte et Marriott-skilt på en bygning, og så kom succesen listende, men sådan er det slet ikke mere, sagde Petter Stordalen og fortsatte:

– Når jeg så siger, at brands bliver mindre vigtigere, virker det måske mærkeligt, når Clarion lige er blevet kåret til bedste hotel 8 år i træk. Men det er ikke desto mindre det, jeg tror.

Han understregede, at han talte om markedsudviklingen på længere sigt.

– Det er det, jeg tror, der sker om 10 år. På kort sigt ved jeg ikke, hvad der sker. Jeg er bekymret for antallet af hotelværelser, der kommer ind på markedet i løbet af de kommende 2 år, og det kommer jeg til at holde meget nøje øje med. Vi kommer i hvert fald til at få lidt lavere afkast, end det vi havde regnet med, sagde Petter Stordalen på HotCop.

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Konferencer & seminarer

Læs mere

Seneste nyt

Populære nyheder