Rigensgade 11 (Foto: Lintrup & Norgart)

Meyers Catering og rekrutteringsbureau lejer 1614 kvm. i københavnsk kontorejendom

Ejendommen Rigensgade 11 i København K har på kort tid fået udlejet hovedparten af bygningens godt 2.500 kvm. Bygningen blev opført i 1759 af hæren som officersboliger og munderingsdepot – og blev mange år senere omdannet til kontorer.

I dag er ejendommen et eksklusivt multibrugerhus med fælles gårdhave, mødelokaler og personalerestaurant, som Meyers Catering skal drive. Ved udgangen af 2016 flyttede det internationale patentbureau Awapatent ud af bygningen, og allerede i februar var aftaler med to nye lejere i hus: Compass Human Resources Group og Meyers Contract Catering.

– Vi var efterhånden vokset ud af vores lokaler på Christianshavn og er meget tilfredse med miljøet, omgivelserne og indretningen i Rigensgade. Vi får vores egen etage, så vi kan sidde samlet med den dynamik og sparring, det giver. Vi har særlige krav, fordi kandidater og kunder skal kunne komme og gå diskret. Erhvervsmæglerfirmaet Lintrup & Norgart, der har haft ejendommen til udlejning, var gode til at lytte til vores behov og formåede sammen med arkitekten at vise, hvordan lokalerne kunne tilpasses vores ønsker, siger Ole Dreyer, adm. direktør og partner i Compass med op imod 30 ansatte i den danske afdeling.

Tæt på metrostation
Rigensgade ligger i gåafstand til Østerport og Nørreport station og endnu tættere på Marmorkirken, hvor metrostationen åbner i 2019. Desuden har ejendommen – ganske unikt for København K – 30 p-pladser, hvilket er meget efterspurgt blandt mange virksomheder, der foretrækker at bo i centrum.

– Vi er vokset ud af vores lokaler på Vognmagergade, og den centrale beliggenhed er vigtig for os: 15-20 af vores 80 kunder ligger meget tæt på – butikker, restauranter, ministerier, Dansk Sygeplejeråd, Det Kongelige Teater og Det Kongelige Bibliotek. De kunder besøger vi på vores firmacykler, som sparer os for en masse tid, da parkering i centrum er en tidsrøver, siger Merete Holst, adm. direktør i Meyers Contract Catering. Virksomheden har godt 650 ansatte, og hovedparten arbejder i kantiner og restauranter hos kunderne.

Knap 30 ansatte får fra juli 2017 arbejdsplads på 1. sal i det gamle munderingsdepot. Man forsøger at udleje hele ejendommen før et eventuelt salg.

– Vi er i seriøse forhandlinger om at udleje den øverste etage, og planen er, at ejendommen om kort tid bliver sat til salg. Dermed har vi endnu en gang tilført en ejendom merværdi forud for et salg ved at udvikle og udleje den – det er en af vores kernekompetencer. Ejendommen er fredet og dermed undtaget for ejendomsskat, og fredningen giver ingen problemer i forhold til at indrette og drive moderne kontorarbejdspladser, siger Stig Lintrup, adm. direktør og partner i Lintrup & Norgart.





Kommende arrangementer

Læs mere

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Seneste nyt

Populære nyheder