LM BYG vil vækste 20 pct. frem mod 2020. (Foto: PR)

LM BYG vil vækste 20 pct. frem mod 2020

29 mio. kr. lød LM Bygs årsresultat på i 2015 baseret på en omsætning på over 400 mio. kr. Den flotte bundlinje er den hidtil bedste for entreprenørvirksomheden, og hemmeligheden bag den høje overskudsgrad er virksomhedens specialisering i råhusbyggeri.

Nu er LM Byg klar til at løfte sløret for sin 2020-plan, som adm. direktør Hans Anker Nielsen netop har præsenteret. Der skal hentes flere markedsandele inden for råhus- og hovedentrepriser.

– De seneste fire-fem måneder har Carsten Mindegaard og jeg sammen med den øvrige ledelse brugt i strategirummet. Vi er netop blevet færdige, og det er en stærk og offensiv retning, vi lægger for dagen, men den er realistisk og i virksomhedens ånd. Vi kommer til at have langt større fokus på hovedentrepriser – primært fordi 50 pct. i en hovedentreprise er råhuset, som vi jo er specialister i med vores egenproduktion, siger Hans Anker Nielsen, adm. direktør i LM Byg.

Hans Anker Nielsen tiltrådte som adm. direktør i LM Byg i september 2016. Han kom fra en stilling som afdelingsdirektør i Per Aarsleff.

Dygtige medarbejdere og stærk kultur skal sikre vækst
Der fokuseres meget på at sætte det rigtige hold af medarbejdere hos LM Byg A/S, og det skinner tydeligt igennem hos Hans Anker Nielsen, at medarbejderne spiller en helt særlig rolle i virksomheden. Han siger:

”Vores strategimål kan ikke realiseres uden vores dygtige medarbejdere. Der er en speciel god ånd i LM Byg A/S og et stærkt fællesskab, hvor alle støtter og hjælper hinanden med at nå vores fælles mål. Det gode samarbejde og den gejst det medfører, udgør et kæmpe aktiv for virksomheden,” slutter han.

Den nye strategi betyder, at LM Byg A/S inden for råhus-entrepriser, der omfatter de store betonarbejder på projekterne, er i direkte konkurrence med bl.a. NCC og MT Højgaard. Men så længe vækstpotentialet bliver realiseret i et kontrolleret forløb med virksomhedens mange dygtige medarbejdere, er Hans Anker Nielsen overbevist om, at det er den helt rigtige vej at gå.

I Estate Magasin får læseren et indblik i de omskiftelige forhold, der præger den globaliserede ejendomsbranche, og læserne bliver bredt opdateret med indblik og udsyn, der kan bruges konkret og lokalt i branchens travle hverdag.

Læs her

Konferencer & seminarer

Læs mere

Seneste nyt

Populære nyheder

Simone Dahl: Jeg har altid haft et højt ambitionsniveau